آغاز دوباره ليگ برتر فوتبال،نبرد پيرترين و جوان‌ترين مربي ايران در روز استرس سرخابي‌ها

پرسپوليس و استقلال در هفته بيست‌ويكم ليگ برتر براي رسيدن به آرامش و فرار از استرس حاشيه‌هاي اخير بايد حريفان خود را شكست دهند.


 
ليگ برتر به دليل برگزاري جام ملت‌هاي آسيا حدود 40 روز تعطيل شد و همه، دل به تيم ملي و موفقيتش در اين رقابت‌ها داشتند تا شايد به اين ترتيب دوباره شاهد تماشاگران بيشتري در ورزشگاه‌ها براي ديدن بازي‌هاي ليگ برتر باشيم اما با ناكامي دوباره تيم ملي دلزدگي فوتبالدوستان بيشتر شد.
مروري كوتاه بر رقابت‌هاي هفته بيست ويكم ليگ برتر كه در روزهاي شنبه و يكشنبه برگزار مي‌شود مي‌اندازيم:

* ذوب آهن اصفهان - سايپا؛ كار سخت شاگردان مايلي‌كهن

نايب قهرمان آسيا زودتر از تمامي رقبا وارد ليگ برتر شد و روز دوشنبه در ديداري تكراري توانست مس كرمان را بدون حرف و حديث شكست دهد تا مقتدرانه در صدر جدول باقي ‌بماند.
شاگردان منصور ابراهيم‌زاده روز شنبه روي كاغذ كار سختي پيش رو ندارند و بايد برابر شاگردان محمد مايلي‌كهن به ميدان بروند، تيمي كه در نيم فصل اول نتايج خوبي نگرفته است. سايپا با آخرين تيم جدول فقط يك امتياز فاصله دارد و با 33 گل خورده يكي از ضعيف‌ترين خطوط دفاع ليگ را هم دارد. البته فوتبال قابل پيش بيني نيست و بايد ديد مايلي‌كهن در تعطيلات نيم فصل چقدر توانسته تيمش را دچار تغيير كند و اين تيم مي‌تواند در نيم فصل دوم نتايجي بهتر از نيم فصل اول بگيرد يا سير نزولي سايپا با مايلي‌كهن ادامه خواهد داشت.
سايپا در آخرين ديدار تداركاتي جدي خود در تعطيلات نيم فصل نتوانست تيم دسته اولي گل گهر سيرجان را شكست دهد. بايد ديد اين تيم‌ مي‌تواند صدر نشين را در خانه‌اش متوقف كند يا نه.

* فولاد خوزستان - نفت تهران؛ يكي برد مي‌خواهد، يكي مساوي

فولاد در هفته بيستم ليگ برتر در ثانيه‌هاي آخر برابر سپاهان شكست خورد تا با باخت به تعطيلات برود. با اين حال جايگاه اين تيم در اين فصل بد نيست و با 26 امتياز در رده هشتم قرار دارد. حريف فولاد تيمي است بدون تماشاگر كه در اواخر نيم فصل دچار حاشيه انتقال به استان مركزي شد و پس از مدتي هم همه چيز در ظاهر به فراموشي سپرده شد تا اين تيم به آرامشي نسبي برسد.
نفت تهران استاد مساوي گرفتن از حريفان است با 11 مساوي بيشترين تساوي را در ليگ برتر دارد. به نظر مي‌رسد در ديدار روز شنبه نفتي‌ها باز هم براي نباختن بازي خواهند كرد اما شاگردان مجيد جلالي هر سه امتياز مسابقه را مي‌خواهند.

* ملوان انزلي - پيكان قزوين؛ ملوانان به دنبال 3 امتياز خانگي

ملوان با 23 امتياز و دو امتياز بيشتر از پيكان در رده يازدهم جدول ايستاده اما از حاشيه امنيت برخوردار نيست.ملوانان براي اينكه طبق روال چند فصل گذشته كارشان براي بقا در ليگ برتر به روزهاي آخر كشيده نشود بايد از ديدارهاي خانگي حداكثر امتياز را بگيرند. اين تيم اكنون مديرعامل ندارد و گفته مي‌شود درگير مشكلات مالي هم هست.
در آن سوي ميدان اما تيمي قرار دارد كه با حضور حميد عليدوستي نتايج خوبي گرفته و از انتهاي جدول جدا شده است. هر دو تيم در اين مسابقه سه امتياز را مي‌خواهند. البته كار پيكان در بندر انزلي دشوار به نظر مي‌رسد جايي كه بعيد است زمين خيلي براي انجام بازي تاكتيكي مناسب باشد و آشنايي بازيكنان ملوان به شرايط ميدان مي‌تواند براي ملوانان يك امتياز مثبت محسوب شود.

* شاهين بوشهر - سپاهان اصفهان؛ عمادرضا برابر قلعه‌نويي

شايد اين مسابقه پرتماشاگرترين ديدار هفته باشد. بوشهري‌ها به تيمشان علاقه خاصي دارند و همواره حضور پرشوري در ورزشگاه دارند. تماشاگران بوشهري مي‌خواهند بعد از حدود 40 روز ببينند حميد استيلي در تعطيلات توانسته نقاط ضعف تيم را برطرف كند و اين تيم را به وضعيت بهتري برساند يا نه.
از سويي ديگر سپاهان نيز روز دوشنبه نتوانست در قم برابر صبا سه امتياز مسابقه را بگيرد و به كسب يك امتياز رضايت داد. به نظر مي‌رسد مهم‌ترين اتفاق اين ديدار رويارويي حميد استيلي و امير قلعه‌نويي باشد مربياني تقريبا از يك نسل و آشنا به فوتبال روز. البته حضور عمادرضا مهاجم سابق سپاهان در تيم شاهين نيز مي‌تواند جالب توجه باشد. شايد عمادرضا براي خودنمايي به هم‌تيمي‌هاي سابق و امير قلعه‌نويي انگيزه زيادي براي گلزني در اين ديدار داشته باشد.

* راه آهن - صباي قم؛ بازي كم‌تماشاگرها و همسايه‌ها

دو تيم كم تماشاگر كه در جدول ليگ هم همسايه هستند با يكديگر ديدار مي‌كنند. صبا با 26 امتياز و يك امتياز بيشتر از راه آهن در رده نهم ايستاده و راه آهن دهم است. مهدي تارتار سرمربي راه آهن بايد به مصاف عبدالله ويسي برود؛ مربي‌اي كه دوست دارد همواره شباهت ظاهري به گوارديولا سرمربي بارسلونا داشته باشد اما تيمش كمترين شباهتي به بارسلونا ندارد و حتي به گفته ويسي در كمتر ديداري هجده بازيكن اصلي را در اختيار داشته است.

* پاس همدان - تراكتورسازي تبريز؛ نبرد پيرترين و جوانترين مربيان ايران

محمود ياوري با تجربه‌ترين و كهنسال‌ترين مربي ليگ برتر برابر يكي از جوانترين مربيان ليگ قرار مي‌گيرد. ياوري استاد حفظ تيم‌ها در ليگ برتر است و اكنون هم به همين دليل به همدان رفته تا مانع سقوط تيم شانزدهم جدول به دسته اول شود. تراكتورسازي اگرچه نتايج خوبي در نيم فصل اول گرفته اما در روزهاي گذشته اختلاف سرمربي و مديرعامل باشگاه و استعفاي صوري كمالوند نشان داد اوضاع تراكتورسازان پرتماشاگر خيلي آرام نيست.
در اين ديدار پاس مي‌خواهد از امتياز ميزباني حداكثر استفاده را ببرد و در رسيدن به اين هدف به فوت كوزه‌گري ياوري هم اميدوار است اما شايد تراكتورسازي تيم قدرتمندي باشد كه به سادگي تسليم نشود.

* پرسپوليس - نفت آبادان؛ سرخپوشان به دنبال برد و آرامش

علي دايي با برد يك بر صفر برابر سايپا توانست تا حدي به اوضاع نابسامان سرخپوشان پايتخت سرو سامان بدهد و از زير فشار انتقادها رها شود. پرسپوليس اگر مي‌خواهد همچنان گوشه چشمي به قهرماني در اين فصل ليگ برتر داشته باشد بايد در اين ديدار برابر نفت آبادان به برتري برسد. نفت با كاسيميرو مربي پرتغالي خود اگرچه در اولين حضورش در ليگ برتر نتايج خوبي گرفته اما در اكثر ديدارهاي خارج از خانه موفق نبوده است.
پرسپوليس براي خط و نشان كشيدن براي حريفان آسيايي نيز بايد مقتدرانه در ميدان حاضر شود. اين تيم دو اردو در تركيه و امارات داشت و در دو تورنمنت دوستانه هم شركت كرد كه البته نتوانست مقامي بياورد اما نتيجه ديدار با نفت آبادان نشان خواهد داد كه اين اردوها براي پرسپوليس مفيد بوده يا فقط حاشيه‌هاي اين تيم را بيشتر كرده است.

* شهرداري تبريز - مس كرمان؛ نبرد سرمربيان سابق استقلال و پرسپوليس

شهرداري تبريز برخلاف همشهري‌اش نه شرايط خوبي در جدول ليگ دارد نه آن همه تماشاگر پرشمار و پرشور. حميد درخشان براي بقاي اين تيم در ليگ برتر كار دشواري در پيش دارد. او روز يكشنبه بايد با صمد مرفاوي مبارزه كند. مربي سابق استقلال كه در مس هم نتايج خوبي گرفته و اكنون هم تيمش در رده سوم جدول است. با اين حال شكست تكراري مس برابر ذوب آهن شايد تا حدي اين تيم را دچار مشكل كرده باشد. به هر حال نبرد تاكتيكي سرمربيان سابق استقلال و پرسپوليس مي‌تواند ديدني باشد.

* استقلال - استيل آذين؛ برد براي غلبه بر حاشيه‌ها

آخرين ديدار هفته را اين دو تيم تهراني برگزار مي‌كنند. آبي‌پوشان پايتخت در چند روز گذشته گرفتار حاشيه‌ درگيري سرپرست باشگاه با كاپيتان تيمشان بودند حاشيه‌اي كه ظاهرا با روبوسي و حضور فرهاد مجيدي در تمرينات به پايان رسيد اما برخي معتقدند بعيد است آن حاشيه‌ها و مصاحبه‌ها و افشاگري‌ها با چند بوسه به پايان رسيده باشد و مجيدي و فتح‌الله‌زاده همه مسايل را فراموش كرده باشند. تنها در صورت برتري برابر استيل آذين حاشيه‌هاي آبي‌پوشان فروكش خواهد كرد.
استيل آذين پرمهره و پرحاشيه نيز براي جدايي از انتهاي جدول بايد در اين مسابقه به برتري برسد. تقابل علي پروين و بازيكنان پر اسم و رسم استيل آذين با آبي‌پوشان مي‌تواند جذابيت‌هاي زيادي داشته باشد. استيل آذين اگر در اين ديدار به برتري برسد مي‌تواند به بقا در ليگ برتر اميدوار باشد در غير اين‌صورت شرايط اين تيم پرحاشيه كه از ابتداي فصل تاكنون سه مديرعامل و سه مربي عوض كرده بغرنج‌تر شود.

* برنامه كامل ديدارهاي هفته بيست و يكم

شنبه 16بهمن- ساعت 15
ذوب آهن-سايپا-فولاد شهر-اصفهان
هدايت ممبيني-سيد علي نژاديان-مصطفي فراهاني-جواد شرفي-ناظر:سعيد بطحائي

فولاد خوزستان-نفت تهران-تختي-اهواز
محسن قهرماني-صفدر احمدي-مجيد شمس-رسول احمدي-ناظر:اسماعيل صفيري

ملوان-پيكان-تختي-انزلي
البرز حاجي پور-رحيم شاهين-سجاد طوري-عليرضا اكرمي-ناظر:فرج الله يثربي

شاهين بوشهر-سپاهان-شهيد بهشتي-بوشهر
سعيد مظفري زاده-مرتضي كريمي-محمدرضا منصوري-پيروز سيف الله پور-ناظر:زاهد بحريني

راه آهن –صباي قم- اكباتان-تهران
عليرضا فغاني-حسين خانبان-مهدي عاليقدر-محمدرضا فغاني-ناظر:حسين خوشخوان

پرسپوليس-نفت آبادان-آزادي-ساعت 15:45
محسن تركي-رضا سخندان-مسعود فرح نيا-سعيد فتاحي-ناظر:عبدالله با عزم

پاس-تراكتورسازي-قدس-همدان
احمد صالحي-مجيد ويشگاهي-محبت علي رضايي تبار-محمد ملكي-ناظر:محمد رياحي

يكشنبه 17 بهمن-ساعت 15:45
استيل آذين-استقلال-آزادي
تورج حق وردي-عليرضا كهوري-محمدرضا ابوالفضلي-فرشيد افشار-ناظر:غلامرضا بهروان

شهرداري تبريز-مس كرمان-يادگار امام-تبريز ساعت 15
محمد حسين اسدي-صادق نوري-بهرام حسيني نقوي-عليرضا شيخي-ناظر:فريدون اصفهانيان

جدول رده بندي ليگ برتر تا پايان هفته بيستم

1- ذوب‌آهن 42 امتياز

2- سپاهان 35 امتياز

3- مس 34 امتياز

4- تراكتور‌سازي 34 امتياز

5- استقلال 34 امتياز

6- پرسپوليس 30 امتياز

7- صنعت نفت 28 امتياز

8-فولاد 26 امتياز

9- صباي‌قم 26 امتياز

10- راه‌آهن 25 امتياز

11- ملوان 23 امتياز

12- شاهين 22 امتياز

13- پيكان 21 امتياز

14- سايپا 20 امتياز

15- نفت تهران 20 امتياز

16- پاس 20 امتياز

17- شهرداري تبريز 20

18- استيل‌آذين 19 امتياز
 


نظرات شما عزیزان:

مهدی
ساعت16:52---15 بهمن 1389
وبلاگ فوق العاده ای داری بهت تبریک میگم خواستی با ما هم سر بزن ممنون


سلام مرسی که اومدی نظر لطفته چشم الان میام.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 15 بهمن 1389برچسب:, | 16:45 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |